Υπερπροπόνηση και κεντρικό νευρικό σύστημα.

Πολλοί από μας όταν ακούνε για υπερπροπόνηση σκέπτονται κουρασμένους μύες που χρειάζεται να προπονηθούν λιγότερο ή να ξεκουρασθούν για να επανέλθουν.

Η υπερπροπόνηση όμως δεν αφορά μόνο το μυϊκό σύστημα αλλά και το νευρικό.

Ένα υπερπροπονημένο/κουρασμένο κεντρικό νευρικό σύστημα σημαίνει ότι την Τετάρτη δεν μπορείτε να γυμνάσετε καλά το στήθος σας επειδή την Τρίτη κάνατε ένα εντατικό πρόγραμμα με πόδια.

Το κεντρικό νευρικό σας σύστημα θα προσπαθεί να συνέλθει και θα επηρεάσει φανερά την προπόνηση του στήθους σας.

Αυτό που ενδιαφέρει λοιπόν είναι να παρακολουθούμε τον συνολικό όγκο προπόνησης.

Ακόμη κι αν σχεδιάσουμε ένα εξαίσιο πρόγραμμα split με διαφορετικές μυϊκές ομάδες κάθε μέρα,ποτέ δεν πρέπει να γυμναζόμαστε για 4 συνεχείς μέρες. Αν μάλιστα δεν ανήκουμε στην ελίτ των αθλητών δεν πρέπει να γυμναζόμαστε ούτε για 3 συνεχείς μέρες.

Οι σύνθετες ασκήσεις είναι σαφώς πιο επιβαρυντικές για το  κεντρικό νευρικό σύστημα όπως επίσης και η μεγάλη διάρκεια προπόνησης,τα μικρά διαλείμματα ανάμεσα στα σετ κλπ.

Δεν είναι εύκολο να χαράξει κανείς σαφή όρια μεταξύ της υπερπροπόνησης και της βέλτιστης προπόνησης.

Μπορεί όμως να μάθει να ερμηνεύει τα μηνύματα του σώματός του και να προσκολλάται σε μερικές βασικές αρχές για να αποφεύγει τα χονδροειδή λάθη.

Βασικές συμβουλές

– μην κάνετε πάνω από 4 εντατικές προπονήσεις την εβδομάδα είτε πρόκειται για βάρη είτε για διαλειμματική αερόβια.

– μην κάνετε πάνω από 2 εντατικές προπονήσεις στη σειρά.

– προσέξτε ιδιαίτερα τα πόδια σας γιατί καταπονούνται πολύ και από τα βάρη αλλά και από τη διαλειμματική αερόβια. Μπορείτε να πάθετε μεγάλη ζημιά!

– μάθετε να αφουγκράζεστε τα μηνύματα του σώματός σας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

25410-29500
Γ.Κούρκουλα 1 Ξάνθη 67100

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δευτέρα 10:00-22:00
Τρίτη 10:00-22:00
Τετάρτη 10:00-22:00
Πέμπτη 09:00-23:00
Παρασκευή 10:00-22:00
Σάββατο Κλειστά

Facebook Feed

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.